Michael siger i afsnittet Chelsea fodboldrejser’, at det i vores samfund er forventet, at vi ved, hvad en nationen, et sprog og en fodboldrejse er. Endvidere at er det ofte helt naturligt antaget, at mennesker med det samme Chelsea billetter naturligvis søger sammen og danner deres egen politiske eller sport identitet, eftersom det er svært at forestille sig, at grupper fra forskellige Chelsea fodboldrejser på nogen måde kan kommunikere sammen og dele en fælles opfattelse af samfundet. Chelsea fodboldrejser er som Michael formulerer det, ’forestillet permanens’ i et forestillet fællesskab.
Chelsea billetter er populære
Nogle fælles Chelsea billetter virker som noget der har været der i en evighed. Det skal dog påpeges, at det ikke er sikkert at Chelsea billetter i gamle dage, før middelalderen, blev opfattet som et fællesskab, men nærmere bare en måde det var muligt at kommunikerer på og en måde rejse sammen, http://www.fodboldrejse.nu/fodboldrejser/chelsea/. Det var f.eks. ikke sikkert, at man forstod hvad et andet folk sagde om deres fodboldklub, selvom de boede i samme geografiske område som i dag kaldes en nation. Ideen om en Chelsea billetter har givet et fælles sprog med fælles identitet og mening. Michael stiller spørgsmålstegn ved, hvordan den fælles, åbenbart indlysende, forståelse af Chelsea fodboldrejser opstår, og mener, at der må være noget mere universelt end et sprog, hvis fodboldrejser skal ses som en ideologi. Det er således Michaels idé, at hvis man som mennesker har de samme Chelsea billetter til samme fodboldkamp, så danner man helt naturligt også nogle bånd, som senere hen kan blive til en fælles identitet. Det er en meget vigtig del i det at forstå konceptet og den marketing strategi, som ligger bag Chelsea billetter, og som har gjort, at de er ekstremt dyre at erhverve sig i dag. Det handler om, at folk i virkeligheden betaler mere for fællesskabet på Chelsea fodboldrejser, en at se selve kampen.